Strona główna » Usługi » Periodontolog Gdańsk Osowa – leczenie chorób przyzębia

Periodontolog Gdańsk Osowa - leczenie chorób przyzębia

Periodontologia to dziedzina stomatologii zajmująca się chorobami przyzębia oraz błon śluzowych jamy ustnej. Paradontoza to nie wyrok! Odpowiednio szybko zdiagnozowana wcale nie musi oznaczać utraty zębów. Dzięki zaawansowanym technikom leczenia i nowoczesnemu sprzętowi diagnostycznemu w naszym gabinecie stomatologicznym w Gdańsku-Osowej jesteśmy w stanie skutecznie zapobiegać paradontozie, a w przypadku rozpoznania choroby spowolnić jej rozwój. Oferujemy także wiele możliwości leczenia implantologicznego. Przywracamy zdrowy i piękny uśmiech!

Do każdego pacjenta podchodzimy w sposób indywidualny. W naszej Klinice w Gdańsku-Osowej pracują doświadczeni lekarze periodontolodzy, którzy dobierają metody leczenia do stopnia zaawansowania choroby. W codziennej pracy korzystamy z nowoczesnego sprzętu do diagnostyki, dzięki któremu jesteśmy w stanie dokładnie ocenić stan zębów i dziąseł. Na tej podstawie przygotowujemy plan leczenia, uwzględniając wiele różnych czynników takich jak wiek oraz stan zdrowia pacjentów. Dbamy o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie osób, które odwiedzają naszą Klinikę. Wszystkie zabiegi mogące wywoływać dolegliwości bólowe przeprowadzamy w znieczuleniu miejscowym. Przekonaj się, że leczenie periodontologiczne bez bólu jest możliwe!

Jakie sygnały powinny skłonić do wizyty u periodontologa?

Paradontoza to przewlekła choroba, która najczęściej dotyka osób po 40. roku życia. Ale nie tylko! Coraz częściej zmagają się z nią także osoby w młodszym wieku. Dlatego niezależnie od metryki, nie należy bagatelizować żadnych objawów. Choroby przyzębia mogą rozwijać się przez wiele lat i prowadzić do stanów zapalnych zwiększających ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy, Alzheimera, udaru mózgu, astmy czy chorób reumatycznych. Wcześnie wykryty problem to większa szansa na uratowanie zębów. Naszym celem jest poprawa zdrowia i komfortu życia pacjentów. Wiemy, że odsłonięte i krwawiące szyjki zębowe są nie tylko przyczyną dolegliwości bólowych, ale mogą prowadzić także do problemów w życiu prywatnym i zawodowym m.in. unikania kontaktów towarzyskich i psychicznej blokady uniemożliwiającej uzyskanie awansu lub zmianę pracy.

Najczęstsze przyczyny paradontozy

Do rozwoju paradontozy prowadzi przede wszystkim zła higiena jamy ustnej, czyli nieregularne lub niewłaściwe oczyszczanie zębów oraz przestrzeni między nimi, nieoczyszczanie języka i rzadkie wizyty u dentysty. Nie bez znaczenia są także czynniki genetyczne. Dlatego w przypadku występowania problemów z rozchwianymi zębami w najbliższej rodzinie, warto regularnie kontrolować stan dziąseł i zębów na wizytach u perdiodontologa. Najskuteczniejszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka rozwoju chorób przyzębia jest profilaktyka, czyli dbanie o prawidłową higienę jamy ustnej i regularne usuwanie kamienia nazębnego (przynajmniej raz w roku u osób dorosłych niezmagających się z problemami periodontologicznymi, a w przypadku zdiagnozowania paradontozy nawet raz na 3-6 miesięcy).

Na czym polega leczenie paradontozy w Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku?

Oferujemy kompleksowe usługi stomatologiczne pozwalające zapobiegać rozwojowi chorób przyzębia takie jak:

O zastosowaniu metody leczenia zawsze decyduje lekarz na podstawie wykonanych badań diagnostycznych oraz szczegółowego wywiadu z pacjentem. Leczenie chorób przyzębia jest uzależnione m.in. od stopnia ich zaawansowania. Na szczęście współczesna stomatologia oferuje zaawansowane możliwości leczenia paradontozy. Aby utrzymać prawidłowy stan zębów i dziąseł, należy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad higieny jamy ustnej, czyli regularnym oczyszczaniu zębów za pomocą szczoteczki i odpowiednio dobranej pasty ochronnej zmniejszającej krwawienie i obrzęk dziąseł (minimum dwa razy dziennie), oczyszczaniu przestrzeni międzyzębowych za pomocą nici dentystycznej, a także płukaniu jamy ustnej za pomocą preparatów minimalizujących powstawanie osadu nazębnego.

Jak się umówić do periodontologa w Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku?

Niepokoi Cię stan zębów i dziąseł? Odczuwasz dyskomfort w trakcie spożywania ciepłych lub zimnych pokarmów i napojów? Po każdym szczotkowaniu zębów zauważasz krwawienie dziąseł? Chcesz uniknąć poważnych konsekwencji zdrowotnych związanych z paradontozą? W naszej Klinice na wizytę możesz umówić się telefonicznie (882-039-753) lub mailowo (rejestracja@stomatologia-osowa.pl). Im szybsza diagnoza, tym większa szansa na zatrzymanie choroby lub jej spowolnienie.