Strona główna » Usługi » Implanty zębów Gdańsk Osowa – Implantologia

Implanty zębów Gdańsk Osowa - Implantologia stomatologiczna

W XXI wieku trudno wyobrazić sobie nowoczesną klinikę dentystyczną, która nie oferuje leczenia implantologicznego. To jedna z najnowszych i najdynamiczniej rozwijających się dziedzin chirurgii stomatologicznej. Nic dziwnego, że implantologia cieszy się coraz większą popularnością także w Polsce. Implanty zębowe pozwalają na pełną lub częściową rekonstrukcję uzębienia, przywracając pacjentom piękny i przede wszystkim zdrowy uśmiech. Choć wszczepienie implantów to bezpieczny i powszechnie stosowany zabieg, wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. W naszej Klinice znajdziesz fachowców, którzy od wielu lat z pełnym zaangażowaniem wykonują rekonstrukcje uzębienia, dbając o najwyższy komfort pacjentów. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą implantologiczną w naszej Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku-Osowej.

Czym są implanty zębowe i kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Implanty to śruby zastępujące korzeń utraconego zęba wykonywane z materiałów biokompatybilnych, dobrze tolerowanych przez ludzki organizm (takich jak tytan i tlenek cyrkonu). Sam implant, podobnie jak korzeń, jest więc niewidoczny. Na nim montowany jest łącznik oraz górna i jedyna widoczna część zęba, czyli korona (porcelanowa lub pełnocyrkonowa). W naszej Klinice stosujemy implanty od sprawdzonych i renomowanych marek takich jak Astra Tech i ICX.

Wykorzystujemy także implanty tytanowe , które są całkowicie biokompatybilne i nie wywołują żadnych reakcji niepożądanych u pacjentów uczulonych na tytan.

Wszczepienie implantów to jeden z najpopularniejszych sposobów uzupełnienia brakujących zębów. Technologia ta jest stosowana na całym świecie zarówno w przypadku leczenia pojedynczych, jak i rozległych ubytków oraz bezzębia. Zabieg w naszej Klinice w Gdańsku wykonuje lekarz implantolog. W niektórych przypadkach wszczepienie implantów wymaga wykonania dodatkowych zabiegów, aby mieć pewność, że leczenie przyniesie oczekiwane efekty.

Wykonujemy wszystkie zabiegi okołoimplantacyjne:

Jak wygląda i ile trwa zabieg wszczepienia implantów?

Pierwszy krok do nowego uśmiechu to specjalistyczna konsultacja z lekarzem, który będzie przeprowadzał zabieg. W trakcie wizyty implantolog zapyta o przyjmowane leki, alergie, a także przebyte choroby i operacje. Lekarz przeprowadzi również badanie jamy ustnej, oceniając stan zębów i dziąseł. Na tym etapie wykonane zostaną badania obrazowe (m.in. pantomogram oraz tomografia 3D). Pacjenci mogą zostać poproszeni także o wykonanie podstawowych badań krwi (m.in. morfologii krwi, OB, CRP, a także badania w kierunku wirusowego zapalenia wątroby). Lekarz może zalecić również wyleczenie zębów z próchnicy. Przed zabiegiem higienistka stomatologiczna wykona profesjonalną higienizację, usuwając osad nazębny oraz oczyszczając przestrzenie międzyzębowe. Po ustaleniu planu leczenia pacjent zostaje umówiony na zabieg w naszej Klinice w Gdańsku.

Dzięki profesjonalnemu i nowoczesnemu sprzętowi jesteśmy w stanie precyzyjnie określić miejsce wszczepienia implantów. Zabieg można podzielić na dwa etapy: chirurgiczny i protetyczny. W trakcie pierwszego lekarz wszczepi implant w kość szczęki lub żuchwy. Podczas drugiego odbuduje brakujące uzębienie, montując na implancie łącznik oraz koronę. Procedura wszczepienia pojedynczego implantu stomatologicznego trwa około pół godziny. Jeżeli w trakcie jednego zabiegu wszczepianych jest kilka implantów lub konieczne jest wykonanie dodatkowych zabiegów, czas ten może wydłużyć się do 3-4 godzin.

Czy zabieg wszczepiania implantów dentystycznych boli?

Choć pacjent może odczuwać pewien dyskomfort spowodowany koniecznością przebywania przez dłuższy czas w tej samej pozycji, sam zabieg jest bezbolesny, ponieważ odbywa się w znieczuleniu miejscowym.

Implanty a przeciwwskazania

W Klinice Piękni i Zdrowi zawsze dopasowujemy sposób leczenia do każdego pacjenta, bazując na szczegółowej diagnostyce. Leczenia implantologicznego nie wykonujemy pacjentkom w ciąży w trosce o dobro rozwijającego się dziecka i przyszłej mamy, a także osobom poniżej 17. roku życia, które są w wieku rozwojowym. Przeciwwskazaniem do wszczepienia implantów mogą być także różnego rodzaju choroby takie jak nieunormowana cukrzyca, padaczka, choroby nowotworowe, choroba alkoholowa, padaczka, AIDS czy zaawansowana osteoporoza. Wskazaniem do odroczenia zabiegu mogą być także stany zapalne w miejscu planowanego wszczepienia implantu. Dlatego na pierwszej wizycie nasi lekarze przeprowadzają szczegółowy wywiad z pacjentem, aby mieć pewność, że implant się przyjmie i będzie służyć pacjentowi przez wiele lat.

Czy możliwe są powikłania po zabiegu?

Jeżeli pacjent został właściwie zdiagnozowany i po przeprowadzeniu zabiegu będzie stosował się do wszystkich zaleceń lekarza, rekonwalescencja powinna przebiegać bez problemów. Bezpośrednio po wszczepieniu implantu w okolicy miejsca wykonania zabiegu może pojawić się jedynie niewielki obrzęk, zsinienie lub nieznaczny ból, który można zniwelować za pomocą środków przeciwbólowych zaleconych przez lekarza. Kompleksowa diagnoza przed rozpoczęciem leczenia pozwala zminimalizować ryzyko wystąpienia powikłań.

Jak długo trwa rekonwalescencja?

Czas potrzebny na pełną regenerację organizmu po zabiegu jest inny u każdego pacjenta. W niektórych przypadkach stały łącznik i korona są zakładane bezpośrednio po zabiegu wszczepienia implantu. Gdy nie ma takiej możliwości, stosuje się rozwiązanie tymczasowe, które po określonym przez lekarza czasie zostaje zastąpione stałym łącznikiem i koroną. Okres rekonwalescencji może się wydłużyć w przypadku konieczności wykonania dodatkowych zabiegów lub wszczepienia kilku implantów.

Jakich efektów można się spodziewać po leczeniu implantologicznym?

Leczenie implantologiczne jest tak popularne, ponieważ daje doskonałe efekty. Korona założona na implancie do złudzenia przypomina naturalny ząb, a sama śruba zastępująca korzeń zęba po prawidłowo przeprowadzonym zabiegu jest niewyczuwalna i w żaden sposób nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Po zakończeniu leczenia pacjenci mogą wrócić do normalnego życia: swobodnie rozmawiać i jeść ulubione potrawy. O implanty należy dbać tak samo jak o naturalne zęby, regularnie je szczotkując, stosując nić dentystyczną i preparaty do higieny jamy ustnej. Należy także pamiętać o regularnych wizytach w gabinecie stomatologicznym – po leczeniu implantologicznym zapraszamy na przegląd do naszej Kliniki w Gdańsku.

Warto mieć świadomość, że uzupełnienie braków w uzębieniu jest istotne nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim zdrowotnych. Nieprawidłowe kontakty zwarciowe zębów mogą prowadzić do wielu powikłań takich jak dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych, chroniczne bóle głowy, zgrzytanie zębów i przeciążenia mięśni. To wszystko może utrudniać pacjentowi normalne funkcjonowanie.

naprawa zębów. Implanty w Gdańsku
efekty leczenie implantologiczne

Ile kosztuje leczenie implantologiczne?

Koszt leczenia implantologicznego jest uzależniony od wielu czynników m.in. liczby ubytków wymagających rekonstrukcji, rodzaju implantów stomatologicznych oraz konieczności wykonania dodatkowych zabiegów takich jak podniesienie dna zatoki szczękowej, przeszczep dziąsła czy odbudowa kości. W naszej Klinice oprócz tradycyjnych metod oferujemy także implantację natychmiast po usunięciu zęba. Jesteśmy w stanie zamontować protezę na dwóch lub czterech implantach – to technika często stosowana w przypadku pacjentów wymagających pełnej rekonstrukcji uzębienia. Zdjęcie szwów oraz wizyta kontrolna po zabiegu jest dla naszych pacjentów bezpłatna. Koszt leczenia jest uzgadniany z pacjentem przed rozpoczęciem zabiegu. Ze szczegółowym cennikiem leczenia implantologicznego mogą zapoznać się Państwo w zakładce: Cennik.

Implanty zębowe w klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku

Podaruj sobie nowy uśmiech! Implanty to bezpieczne i trwałe rozwiązanie przeznaczone dla osób w różnym wieku. Dzięki odpowiednio dobranej metodzie przeprowadzenia zabiegu oraz właściwej pielęgnacji implanty będą służyć przez wiele lat.

Co możemy Państwu zaoferować?

Zapisz się na leczenie implantologiczne?

Serdecznie zapraszamy do naszej Kliniki w Gdańsku-Osowej. Nasi lekarze odpowiedzą na wszystkie pytania związane z zabiegiem i rozwieją ewentualne wątpliwości. Umówi się na konsultację z lekarzem telefonicznie (882 039 753) lub mailowo (rejestracja@stomatologia-osowa.pl).