Strona główna » Usługi » Chirurgia stomatologiczna (szczękowa) Gdańsk Osowa

Chirurgia stomatologiczna (szczękowa) Gdańsk Osowa

Chirurgia stomatologiczna to dziedzina medycyny zajmująca się leczeniem operacyjnym w obrębie jamy ustnej. Do zadań chirurga dentysty należy m.in. ekstrakcja zębów (zarówno wyrżniętych, jak i zatrzymanych), plastyka dziąseł, podcinanie wędzidełek oraz inne zabiegi chirurgiczne, których celem jest poprawa stanu zdrowia oraz komfortu życia pacjentów.

W naszej Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku-Osowej wykonujemy takie zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej jak:

Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej wykonywane w naszej Klinice przeprowadzane są w znieczuleniu miejscowym. Dzięki temu pacjenci nie odczuwają bólu w trakcie ich przeprowadzania. Korzystamy z zaawansowanych sprzętów diagnostycznych takich jak RTG czy tomograf komputerowy. Dzięki temu jesteśmy w stanie znaleźć przyczynę dolegliwości bólowych i stworzyć dokładny plan leczenia. Bezpieczeństwo pacjentów to nasz priorytet! Wizyta rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu z pacjentem, a zabieg przeprowadza doświadczony chirurg stomatolog.

Ekstrakcja zęba w Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku

Usuwanie zębów to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów chirurgicznych. Choć robimy wszystko, aby pomóc naszym pacjentom zachować ich naturalne zęby, w niektórych sytuacjach np. w wyniku zaawansowanej próchnicy i zajęcia miazgi podejmujemy decyzję o ekstrakcji. Zabieg w znieczuleniu miejscowym wykonuje doświadczony chirurg szczękowy. Wykonujemy także pozostałe zabiegi związane z ekstrakcją zębów takie jak nacięcie ropnia, szycie zębodołu, nałożenie opatrunku i zdjęcie szwów. W naszym gabinecie w Gdańsku-Osowej oferujemy także kompleksowe usługi protetyczne i implantologiczne.

Usunięcie niektórych zębów (w większości przypadków ósemek, nazywanych także zębami mądrości, lub zębów trzonowych) bywa konieczne także w przypadku rozpoczęcia leczenia ortodontycznego. Decyzję o ekstrakcji zdrowych zębów stałych podejmuje lekarz, zazwyczaj gdy w szczęce jest zbyt mało miejsca i istnieje ryzyko, że będą rosnąć pod niewłaściwym kątem i naciskać na inne zęby, powodując ich przechylanie lub obracanie. Podjęcie decyzji o usunięciu zębów poprzedzone jest zawsze wnikliwą diagnostyką i służy dobru pacjenta.

Podcięcie węzidełka u dentysty chirurga w Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku

Do chirurga stomatologa warto się zgłosić także w przypadku zauważenia problemów z ruchomością języka. W naszym gabinecie wykonujemy m.in. podcięcie węzidełka wargi i języka u dzieci. To szybki i bezbolesny zabieg wykonywany zazwyczaj w znieczuleniu miejscowym za pomocą skalpela, noża chirurgicznego, elektrycznego lub lasera. Nieprawidłowa budowa wędzidełka może w negatywny sposób wpłynąć m.in. na rozwój aparatu mowy dziecka, a także powodować trudności z przyjmowaniem pokarmu i nieprawidłowym przyrostem wagi. Dlatego w przypadku trudności w ssaniu, a u starszych dzieci z zaleganiem śliny, problemów trawiennych spowodowanych słabym rozdrabnianiem pokarmów i wad wymowy, należy jak najszybciej skontaktować się z lekarzem.

Przeszczepy i pokrywanie recesji dziąseł w zaawansowanej paradontozie

Recesja dziąseł to nie tylko problem natury estetycznej. Bagatelizowany może prowadzić do rozchwiania, a nawet utraty zębów. Jej główną przyczyną jest nieprzestrzeganie zasad higieny jamy ustnej. Bakterie osiadające na powierzchni zębów w postaci białego nalotu doprowadzają do powstawania kamienia nazębnego, który uszkadza szkliwo i powoduje zapalenia dziąseł, nadwrażliwość, uszkodzenia kości, a nawet stany zapalne innych narządów. Dlatego powinien być regularnie usuwany w gabinecie dentystycznym (dwa razy w roku, a u osób zmagających się z chorobami przyzębia nawet raz na 3 miesiące). Dzięki rozwojowi współczesnej chirurgii szczękowej w naszej Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku jesteśmy w stanie zaoferować naszym pacjentom innowacyjne metody leczenia takie jak: wydłużanie koron zębów, przeszczepy dziąseł oraz tkanki łącznej. Zabiegi wykonywane są w znieczuleniu miejscowym przez chirurga stomatologa.

Jak umówić się na wizytę u chirurga stomatologa w Klinice Piękni i Zdrowi w Gdańsku?

Niepokoi Cię rozwój mowy u dziecka wynikający z nieprawidłowej budowy wędzidełka? Zmagasz się z dolegliwościami bólowymi spowodowanymi rozwojem próchnicy? Musisz wykonać ekstrakcję zęba w związku z rozpoczęciem leczenia ortodontycznego? Wykonujemy kompleksowe usługi z dziedziny chirurgii stomatologicznej. Zapraszamy do rejestracji wizyty w naszej Klinice w Gdańsku-Osowej telefonicznie (882-039-753) lub mailowo (rejestracja@stomatologia-osowa.pl).